Tuesday 19 June 2012

Dream...


Assalamu'alaikum...
Setiap insan mempunyai satu atau lebih cita-cita dalam hidup...
Aku sendiri ada cita-cita atau impian hidup...
Waktu kecil sampai sekarang,cita-cita aku yang satu ni memang tak berubah...
Ingin berjaya dalam hidup dan dapat rezeki dari usaha diri sendiri...
Menjadi cikgu atau tenaga pengajar merupakan cita-cita aku...
Tapi sayang,aku terlupa mohon ketika isi UPU online...
Aku teruskan niat dan cita-cita untuk menjadi seorang Engineer...

Engineer dalam bidang Elektrik

Kalau ada rezeki lebih,aku nak buka bisnes kecil-kecilan sebagai dana sampingan aku...
Tapi belum ada idea bisnes apa yang aku nak buka...
Melihatkan zaman sekarang,pelbagai bisnes yang telah pon wujud dan berkembang...
Soal persaingan yang menjadi permasalahan...
Aku perlu cipta sesuatu yang baru...
Lain daripada yang lain...
Tapi belum ada idea...
Mungkin satu hari nanti aku akan dapat idea yang outstanding...
Tak ada siapa yang akan tahu melainkan Allah...
InsyaAllah,satu hari nanti aku akan ada satu kerjaya yang dapat membantu aku menolong ibu bapa aku...
Dimana ada kemahuan,disitu ada jalan... :)
Kalau suka, LIKE dan komen. Terima kasih. ^_^

No comments:

Post a Comment

Assalamu'alaikum dan salam 1 Malaysia..
Singgah-singgahlah yer...
InsyaAllah komen anda akan dilayan...
Kalau tak nak komen, LIKE or SHARE je...
Nanti singgah lagi...